חזרה

החוק לכינון חוקה

תגובות עבור גירסה

עודכן ב 16 אפר 2024
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.3 הליך כינון החוקה ומבנה החוקה, מהווים חלק מהחוקה עצמה. הם ישתנו ויתעדכנו במסגרת הכינון, בהתאם לרצון הציבור. מסמך זהיתווה את העקרונות הראשוניים של כינון החוקה ויהיה המסמך המנחה לעבודת צוותי הכינון, בהליך דמוקרטי ככל הניתן, כאשר אף הוא יהיה כפוף לאותו ההליך ויתעדכן בהתאם לניסיון המצטבר לפי הצורך.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.1.5 הדיון בחוקה הינו חלק מהותי בגיבוש קהילת האזרחים, ומהווה "בסיס היתוך" של הקהילה. הכרת האחר, הבנת האתגרים העומדים בפני החברה, וגיבוש ההסכמות, מחוללים דמוקרטיה הסכמית המטיבה עם כלל האזרחים.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.3.2 חוקי היסוד אינם מהווים חוקה כהגדרתה, ולו מן הסיבה שהרשות המחוקקת רשאית לשנותם, ברוב רגיל, מבלי להידרש לאישור הציבור הריבון.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.2.3 התוצאה: הרשות המחוקקת אינה מוגבלת על ידי חוקה, שאמורה לבטא את רצון הריבון – הציבור, בהיותה בעלת הסמכות המחוקקת והמכוננת כאחד. זהו "ניגוד עניינים" מובהק – נבחרי הציבור, אשר כוחם וסמכותם אמורים להיות מוגדרים ומוגבלים על ידי החוקה, הם אלו אשר קובעים בפועל את החוקה.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.2 לאורך השנים מאז הקמת המדינה הוצעו נוסחים שונים לחוקה ע"י גופים שונים. אף אחת מן ההצעות לא הגיעה לידי הבשלה.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.2.3 התוצאה: הרשות המחוקקת אינה מוגבלת על ידי חוקה, שאמורה לבטא את רצון הריבון – הציבור, בהיותה בעלת הסמכות המחוקקת והמכוננת כאחד. זהו "ניגוד עניינים" מובהק – נבחרי הציבור, אשר כוחם וסמכותם אמורים להיות מוגדרים ומוגבלים על ידי החוקה, הם אלו אשר קובעים בפועל את החוקה.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.3.3 חוקי היסוד כוללים כשלים רבים ומשתנים תכוףבהתאם לצרכיהם הפוליטיים והאישיים של חברי הקואליציה.
הערות 4
תגובות לגבי ראה בהקשר של
2.5 "צוות תיאום" – צוות, אשר בו ישתתפו שני רכזים מכל צוות, אשר יהיה אחראי על מבנה החוקה, תיאום, עקביות, התאמה וקשרי הגומלין בין הפרקים השונים, וכן על בחינת התהליך ותוצאותיו ב"ראייה רחבה" תוך דגש על השפעות לטווח ארוך.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
3.3 עיקר הוא תחום עניין אשר מאגד תחתיו מספר פרקים של החוקה. כהצעה ראשונה מוצעים העיקרים הבאים: יסודות החוקה, מוסדות המדינה, משק המדינה.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.7 התהליך יתבסס עלטכנולוגיה שמאפשרת השתתפות ציבור רחב ומגוון ככל היותר, בשאיפה להגיע למכנה משותף רחב ככל האפשר בציבורים שונים בחברה הישראלית במטרה להביא לידי ביטוי את חוכמת האזרחים.
הערות 5
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.3 הליך כינון החוקה ומבנה החוקה, מהווים חלק מהחוקה עצמה. הם ישתנו ויתעדכנו במסגרת הכינון, בהתאם לרצון הציבור. מסמך זה יתווה את העקרונות הראשוניים של כינון החוקה ויהיה המסמך המנחה לעבודת צוותי הכינון, בהליך דמוקרטי ככל הניתן, כאשר אף הוא יהיה כפוף לאותו ההליך ויתעדכן בהתאם לניסיון המצטבר לפי הצורך.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
2.3 "צוות כינון" – צוות של אנשים, שאופן מינויים יוסבר בהמשך, אשר יהיו אחראים על פרק של החוקה. תפקידם לדון בהצעות והערות הציבור ולגבש את ההצעות לכדי הצעה מוגמרת שמובאת לאישור האזרחים. בכל צוות יתמנו 3 רכזים, אשר יהיו חברים אף בצוות התיאום.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
2.9 "הצעה" – הצעות הציבור לדברי כינון ו/אוחקיקה.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.4 חוקי היסוד הקיימים יהוו את את הבסיס הראשוני לחוקה, על מנת לאפשר המשכיות.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
2.1 "האסיפה המכוננת" – הגוף הציבורי אשר מוביל את כינון החוקה. האסיפההמכוננת מורכבת מצוותי כינון.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.6 הדיון לגבי החוקה והאפשרות לשנותה תמיד יהיו פתוחים בפני הציבור בהתאם לצרכים, בהליך המוצג במסמך זה להלן.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
2.3 "צוות כינון" – צוות של אנשים, שאופן מינויים יוסבר בהמשך, אשר יהיו אחראים על פרק של החוקה. תפקידם לדון בהצעות והערות הציבור ולגבש את ההצעות לכדי הצעה מוגמרת שמובאת לאישור האזרחים. בכל צוות יתמנו 3 רכזים, אשר יהיו חברים אף בצוות התיאום.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.5 לוחות הזמנים ופרקי הזמן לשלבים השונים יוגדרו ויקבעו ע"י צוות תיאום על של האסיפה המכוננת.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
תוכן החלופות נמצא בשלב הדיונים
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
חלופה 2: חברי צוות הכינון יבחרו בשיטת סורטציה.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
הצעהמוגמרת
הערות 4
תגובות לגבי ראה בהקשר של
חוקה בישראל
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
חלופה 3: חברי צוות הכינון יבחרו בשיטת דמוקרטיה נזילה.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
4.3.11 לכל צוות כינון יהיו שלושה רכזי צוות שתפקידם לנהל את הצוות ואת הדיונים.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.3 מעבר משלב לשלב הבא של התהליך הוא בכפוף לעלייה בסדר גודל במספר התומכים בהצעה.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
4.2.2 מזכירות הכינון תמונה ותנוהל ע"י הרשות האזרחית.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
4.3.8 צוות תיאום-על יתאם בין העיקרים השונים. יהיו בו נציג אחד מכל אחד מצוותי הכינון. לצוות תיאום על יהיה יועץ משפטי צמוד.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
חלופה 1: חברי צוות הכינון יבחרו בהגרלה.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.8 הצעת אכ"ח לסדר כינון ואישור פרקי החוקה נמצאת בנספח ב'.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.15.5 המערכת תשלח בדיוור את ההצעה לכל המנויים שסימנועניין באותו פרק בחוקה, או מבנה החוקה.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.16.7 הצוות יזמין לדיונים, על פי הצורך, מומחים לנושא החוק.6.16.7.1 הצוות יוכל למנות יועץ/ים קבועים המומחים לנושא החוק. 6.16.7.2 צוות הכינון יבדוק בעזרת מומחיו את השפעות החוק ו/או אחד מסעיפיו על ציבורים בחברה וגורמים העלולים להיפגע פגיעה לא מידתית מהחוק ויישומו.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.16.7 הצוות יזמין לדיונים, על פי הצורך, מומחים לנושא החוק. 6.16.7.1 הצוות יוכל למנות יועץ/ים קבועים המומחים לנושא החוק. 6.16.7.2 צוות הכינון יבדוק בעזרת מומחיו את השפעות החוק ו/או אחד מסעיפיו על ציבורים בחברה וגורמים העלולים להיפגע פגיעה לא מידתית מהחוק ויישומו.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
הצעת שינוי: אזרח הרשום במערכת יוכל ליזום הצעת שינוי דרך טופס מתאים. הצעת השינוי תהיה ניתנת לעריכה ע"י מציע ההצעה עד למועד בו תוכנס לדיון. לאחר מכן ניתן יהיה רק להעיר הערות.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.16.3 קבוצות אלה כונו באכ"ח הכיכר הקטנה והכיכר הגדולה. אלי וגיא מוזמנים להרחיב בנושא.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
הצטרפות למערכת: כל אזרח יוכל להצטרף למערכת. ההצטרפות כוללת תהליך של הזדהות ואימות. להלן "אזרח הרשום במערכת".
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
7.15.2 אם זו הצעה לפרק חדש צוות תיאום על יקים צוות חדש לעסוק בפרק המוצע.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.15.6צוות הכינון בשיתוף עם מגישי ההצעה יפיצו את ההצעה לציבורים בעלי עניין ויתקיימו דיונים ומעגלי שיח.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
6.16.9 במקרה של חילוקי דעות מהותיים בניסוח החוק יוכנו שני נוסחים שונים של הסעיפים השנויים במחלוקת.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1. מבוא1.1 מהי חוקה?
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.1.5 הדיון בחוקה הינו חלק מהותי בגיבוש קהילת האזרחים, ומהווה "בסיס היתוך" של הקהילה. הכרת האחר, הבנת האתגרים העומדים בפני החברה, וגיבוש ההסכמות, מחוללים דמוקרטיה הסכמית המטיבה עם כלל האזרחים.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
7.15.3 צוות הכינון יתן את הערותיו ויתכן וימליץ למגיש לחבור למגישי הצעות נוספות העוסקות בנושאים דומים.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.3.2 חוקי היסוד אינם מהווים חוקהכהגדרתה, ולו מן הסיבה שהרשות המחוקקת רשאית לשנותם, ברוב רגיל, מבלי להידרש לאישור הציבור הריבון.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.2 לאורך השנים מאז הקמת המדינה הוצעו נוסחים שונים לחוקה ע"י גופים שונים. אף אחת מן ההצעות לא הגיעה לידי הבשלה.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
7.5 לוחות הזמנים ופרקי הזמן לשלבים השונים יוגדרו ויקבעו ע"י צוות תיאום על של האסיפה המכוננת.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
7. תהליך הכינון
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
הצעה מוגמרת
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.2.3 התוצאה: הרשות המחוקקת אינה מוגבלת על ידי חוקה, שאמורה לבטא את רצון הריבון – הציבור, בהיותה בעלת הסמכות המחוקקת והמכוננת כאחד. זהו "ניגוד עניינים" מובהק – נבחרי הציבור, אשר כוחם וסמכותם אמורים להיות מוגדרים ומוגבלים על ידי החוקה, הם אלו אשר קובעים בפועל את החוקה.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.3.2 חוקי היסוד אינם מהווים חוקה כהגדרתה, ולו מן הסיבה שהרשות המחוקקת רשאית לשנותם, ברוב רגיל, מבלי להידרש לאישור הציבור הריבון.
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.2.2 הדבר לא קרה. האסיפה המכוננת, הכריזה על עצמה כפרלמנט (הרשות המחוקקת) במסגרת "חוק המעבר" ואילו את תפקידה המכונן מסרה האסיפה, במסגרת החלטת "הררי", ל"ועדת חוקה, חוק ומשפט". כך הוקם בישראל ממשל הפועל בדרך שמעולם לא קיבלה את אישור הריבון(האזרחים).
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.2.2 הדבר לא קרה. האסיפה המכוננת, הכריזה על עצמה כפרלמנט (הרשות המחוקקת) במסגרת "חוק המעבר" ואילו את תפקידה המכונן מסרה האסיפה, במסגרת החלטת "הררי", ל"ועדת חוקה, חוק ומשפט". כך הוקם בישראל ממשל הפועל בדרך שמעולם לא קיבלה את אישור הריבון (האזרחים).
הערות 2
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.4.4 חוקי היסוד הקיימים יהוו את את הבסיס הראשוני לחוקה, על מנת לאפשר המשכיות. 1.4.5 אופן הכינון (כולל שינויים) ייקבע בפרק "כינון החוקה" בחוקה – זה הפרק בו נדון להלן במסמך זה.
הערות 3
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.1.5 הדיון בחוקה הינו חלק מהותי בגיבוש קהילת האזרחים. הכרת האחר, הבנת האתגרים העומדים בפני החברה, וגיבוש ההסכמות, מחוללים דמוקרטיה הסכמית המטיבה עם כלל האזרחים.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.2.3 התוצאה: הרשות המחוקקת אינה מוגבלת על ידי חוקה, שאמורה לבטא את רצון הריבון – הציבור, בהיותה בעלת הסמכות המחוקקת והמכוננת כאחד. זהו "ניגוד עניינים" מובהק – נבחרי הציבור, אשר כוחם וסמכותם אמורים להיות מוגדרים ומוגבלים על ידי החוקה, הם אלו אשר קובעים בפועל את החוקה.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
2.6 שינוי מגילת הזכויות תדרוש רוב של 63 אחוז מקולות המצביעים.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
1.1.5 הדיון בחוקה הינו חלק מהותי בגיבוש קהילת האזרחים. הכרת האחר, הבנת האתגרים העומדים בפני החברה, וגיבוש ההסכמות, מחוללים דמוקרטיה הסכמית המטיבה עם כלל האזרחים.
הערה אחת
תגובות לגבי ראה בהקשר של
3.1 "האסיפה המכוננת" – הגוף הציבורי אשר מוביל את כינון החוקה. האסיפה המכוננת מורכבת מצוותיכינון.
הערה אחת