קוד ההצעה: israel-2024-07-72
החסינות והמעמד של שופטים חברי ממשלה, ראש ממשלה וחברי כנסת גורמת לעיתים בגלל סיבות שונות להשתמש בפריבילגיה שנוצרה כמסתמן על ידי אנשים שלא סמכו על האתיקה החוקית של מעשיהם. זה הוביל למסתמן כלוונטיניות
נראה שהרצון של בן גוריון ושאר חברי הקואליציה הראשונה בישראל, הרצון להגן על עצמם, יצר את מרבית הבאגים הכי משמעותית בשלושת הרשויות.
הגיע הזמן לנקות זאת.הגיע הזמן שאזרחי ישראל יקלטו כי האנשים שעומדים בראש שלושת הרשויות מחוייבים מעצם תפקידם להיות דוגמה טובה.
לא משנה האם זה נוגד לאופי שלהם או לסדר היום האישי הפוליטי או המפלגתי שלהם.בגלל שהם לא תמיד היו כאלה אנחנו, האזרחיםת, נתקן.
1. חוקים ותקנות מיוחדות המגבילות את אזרחי ישראל בזמן חירום חלות אוטומטית על ח"כ, ממשלה ושופטים..
אזרחים הנקנסים או עומדים למשפט כי לא מלאו את התקנה, ומציגים הוכחה כתובה, וQאו מצולמת כי יש מבין ח"כ, ממשלה ושופטים כאלה שעברו על החוק
ישתחררו מיד בלי לשלם קנס והמשפטם יבוטל בלי להשאיר תיעוד על העמדה לדין.בין חברי הכנסת, ממשלה, שופטים יש הוכחה מצולמת או כתובה כי עברו בעצמם על החוק, האשמות על פעולה דומה של אזרחי ישראל תימחק מיד ולא תירשם בתיקים אישיים.
2. במקרה של מעצר שוא או מעצר ושחרור בבוקר כדי להימנע מהייצבות בבית המשפט, זכותו של האזרח לתבוע ולקבל מיידית, ללא משפט, כל עוד יציג הוכחה מצולמת כנ"ל, לקבל פיצוי כספי בהתאם לנזק שנגרם לו בגין המעצר או האלימות נגדו, מינימום משכורת חודשית אחת בגין כל מעצר מסוג זה, בגלל הטרדה שלא כחוק.
3. כאשר מתנהלת חקירה על עבירה פלילית המשטרה יכולה לזמן ח"כ, ממשלה, שופטים לחקירה שופטים - בכל עמדה בהיררכיה של הרשות השופטת.
4. כאשר עולה חשד לעבירה פלילית או אלימות כולל בבית ח"כ, ממשלה, או שופט על המשטרה והפרקליטות לחקור לעומק ביעילות ומהירות ככל שאפשר בלי שיועלמו ראיות.
אם יש ראיות כלשהן שאפשר ובאמת התבצעה העברה, החוקר את העברה או פרקליט הראשי יודיעו לעל כך ליו"ר הכנסת, אשר ידווח למליאה על השהייה זמנית של חבר כנסת, ממשלה, שופט בגין חקירה ועד לזיכוי המלא.
ז"א האשמה פלילית או פדופיליות או אלימות בבית, מחוץ לבית או שותף לדבר עברה מעצם מניעת חשיפת הפעולה הפלילית.
5. עברות תנועה חברי הכנסת הממשלה והשופטים יחול עליהם אוטומטית העונש הגדול ביותר שניתן לעברה אותה בצעו.כשכירי הציבור ושופטים עליכם לוודא שאזרחי ישראל לא ינזקו ואתם לא תעברו על החוק.
6. שופט שיואשם בפלילים ולא יקבל את ההעונש המקסימלי הקיים בחוק, כשיוכח שהוא אכן אשם, השופטים שהקלו עליו יעברו לשפוט בבית משפט נמוך יותר ויאבדו את התנאים הסוציאליים שצברו לפני כן., יתחילו כאילו זה יהיה יום העבודה הראשון שלהם.
שופטי בית המשפט השלום שאינם נותנים את העונש המיירבי למורשעי צווארון לבן, טייקונים, חברי כנסת או ממשלה, יחזרו להיות עורכי דין ויצטרכו לעמוד בפני ועדת משמעת אשר תחליט האם לבטל את רשיונם לעריכת דין הם לא יוכלו לקבל משרת שפיטה בעתיד.
שופטים ירדו בדירוג בתי המשפט וזכויות סוציאליות והותק ימחקו לאלתר, בכל פעם שיפעלו כך.
כדאי לחשוב בהקשר זה על הצעת החוק של אדם פרי לעיל, המציע חוק שיפוט מהיר. בהנחה שיהיה שיפוט מהיר, גם לא יהיה עינוי דין, וגם לא יכהנו אנשים זמן רב בתפקידים עם אישומים פליליים במסגרת משפטים הניגררים זמן ובמסגרת חסינותם. יש לשקול מתי מומלץ להסיר חסינות ולמתי החסינות מאפשרת עבודה ללא מורא (שזה הרציונל לגבי השופטים). בהחלט כדאי לחשוב בנושא זה.