קוד ההצעה: israel-2024-07-71
אין תקציב מאפשר לבזבוז משאבים והעברת כספים בגלל סיבות שאינן תלויות בטובתם של אזרחי ישראל ואולי אפילו יפעלו שלא לטובתם. חובה ליצור חוק המכריח יצירת תקציב בלוח זמנים חוקי או פיזור הממשלה
חייבים לוודא שממשלה תעביר תקציב עד חודש יוני של כל שנה לשנה שלאחריה. אם יש בחירות בסיומה של שנה ללא שנקבע תקציב לשנה הבאה בגלל שממשלת מעבר איננה רשאית לקבוע תקציב לממשלה נבחרת,
התקציב של השנה החולפת יתפוס בלי התוספות שהכניסו בו לאחר אישור התקציב, ותימנע חריגה.
יוצא הדופן היחיד הוא סל התרופות שתמיד יכוסה במלואו וההפרש ירד מתקציב הביטחון.
ביטחון חיי אזרחי ישראל הוא גם ביכולתם לרכוש את התרופות הנדרשות.
רק במקרה של חוסר בתקציב ירד ההפרש של התוספת מתקציב הביטחון..
התקציב יחולק ל 12 משרדי ממשלה.
לא תהיה חריגה בכמות המשרדים
התקציב יהיה התקציב האמיתי הנדרש.
יש ליצור בתקציב קרן מיוחדת לתשלום עבור נזקי טרור ברכוש, הן ביתי והן עסקי..
ההפקדה לקרן תתבצע לפי הנותר מהתקציב השנתי במשרדי הממשלה אך לא פחות מ 10 מיליארד שקלים לשנה, צמודי מדד מתאריך א' תשרי התשפ"ד:
היתרה מהתקציב וגם הכסף שמוציאים בחודשיים האחרונים של שנת מס, למעט תשלומי משכורות והוצאות חודשיות קבועות, הוא סכום כסף שלא יועבר לאותו משרד בשנה שלאחריה ויופרש
מהתקציב שנקבע לאותו המשרד לשנת המס החדשה, ב 2024 ליצור קרן ולאחריה לקרן שנוצרה, קרן המיועדת לתשלום לניזוקי טרור ברכוש כולל שריפה מהצתה שבצעו טרוריסטים.
לא עוד ישוחררו כמסתמן מציתי שרפות כדי להפוך זאת לשריפה מקרית,כאילו ללא כוונה תחילה, כמסתמן כדי להימנע מלשלם את הפיצויים המגיעים לניזוקים.
ראש ממשלה שממשלתו לא הצליחה להעביר תקציב לשנה שלאחריה הוכיח עצמו כחסר כישורים לנהול הארץ ולכן לא יוכל להיות ראש ממשלה או שר בממשלה באותה קדנציה וגם בקדנציות באות.
לא תערכנה בחירות חדשות אלא הנכשל/ת בהעברת התקציב לשנה הבאה, עד יוני של השנה שלפניה יפרוש מבית ראשי הממשלה וממשרד ראש הממשלה בתאריך א' אלול של שנת הכישלון.
הפרישה תתבצע לאחר חפיפה של חודש עם המחליפ/ה, נציג/ת אותה המפלגה, הבא/ה אחריו ברשימת המועמדים לכנסת (לא עם ראש ממשלה חילופי).
בשנים שלאחר מכן מי שנכשל בהעברת תקציב, יוכל להיבחר לרשות המחוקקת, חבר כנסת, אך לא עוד לשרת כנבחר האזרחים ברשות המבצעת - תמנע האפשרות להיות חבר/ת ממשלה או ראש ממשלה.
הקצאת הכספים צריך שתהיה תלויה גם בנציגי ציבור שישבו בועדות ויביעו דעתם ביחס לסדרי העדיפויות האזרחיים. יש לחשוב על מנגנון הרמטי שימנע הקצאת תקציבים לפי מניעים פוליטיים אלא יחולק באופן שיטתי ו"נקי" ולא כשוחד קואליציוני. שינוי שיטת המימשל תצטרך להיות קודמת כדי להכחיד את עניין הקואליציה, או אז ראש הממשלה שנבחר בבחירות ישירות תהיה לו הסמכות להקצאות תקציביות, תוך פיקוח של ועדה ונבחרי ציבור, ובחירת כללים מקדמיים לחלוקת התקציב באופן שיטתי וקבוע עם החרגות לבלת"מים.