קוד ההצעה: israel-2025-03-121
צריך גם לפטר את יועצת המשפטית לממשלה דחוף וגם לפצל את התפקידים שלה ל5 תפקידים נפרדים לחלוטין.
א') צריך גם לפטר את היועצת המשפטית לממשלה כי היא לעומתית נגד הממשלה על כל דבר הכי קטן, גם הוא טוב וגם הוא חוקתי וחוקי ומשפטי והיא ממציאה תירוצים למה לא לעשות ככה או למה לעשות בדרך אחרת או איך בדיוק לעשות וכדומה.
ב') גם צריך לפצל את התפקידים שלה שהם ניגוד אינטרסים מוסדי (יש שתיי סוגים של ניגוד אינטרסים, אחד אישי כגון; שר החינוך יש לו ילד שלומד במוסד חינוכי אז שר החינוך לא יכול להתערב במוסד החינוכי בגלל אינטרסים אישיים, אבל... פקידי משרד החינוך כן יכולים כי זה רק ניגוד אינטרסים אישי של שר החינוך בלבד וזו דוגמא אחת מהרבה דוגמאות, ויש ניגוד אינטרסים מוסדי שזה; ניגוד עניינים בין שני אינטרסים שלטוניים אשר על שניהם הוא מופקד כמו בתפקיד יועץ משפטי לממשלה):
צריך לפצל ל5 תפקידים נפרדים:
1. יועץ המשפטי לממשלה- מייעץ לממשלה בעניינים משפטיים כלליים- צריך ליהות כפוף לממשלה ולא עצמאי וחוות דעתו לא מחייבת, כך זה כמעט בכל המדינות הדמוקרטיות הליברליות בעולם המערבי.
2. יועץ משפטי חוקתי לממשלה- מייעץ לממשלה בענייני משפט חוקתי- צריך ליהות כפוף לממשלה ולא עצמאי וחוות דעתו לא מחייבת, כך זה כמעט בכל המדינות הדמוקרטיות הליברליות בעולם המערבי.
3. יועץ לענייני חקיקה לממשלה- מייעץ בהכנת תזכירי חוק של הממשלה- צריך ליהות כפוף לממשלה ולא עצמאי וחוות דעתו לא מחייבת, כך זה כמעט בכל המדינות הדמוקרטיות הליברליות בעולם המערבי.
4. ייצוג הממשלה בבתי המשפט והדין- הממשלה או ראש הממשלה או שר או סגן שר ת/ימנה סנגור שייצג אותה שהוא לא מכהן במשרה ציבורית באחד מהרשויות השלטון או יועץ משפטי חוץ מהממשלה בזמן שמייצג את הממשלה או אחד מחבריה, המנוי שלו יהיה לפי התיק הנידון, בקיצר זה יהיה דומה לאדם פרטי כי זכויות האדם במדינה דמוקרטית הם לכל אזרח/תושב באשר הוא, בין פרטי ובין ציבורי- צריך ליהות כפוף לממשלה ולא עצמאי וחוות דעתו לא מחייבת, כך זה כמעט בכל המדינות הדמוקרטיות הליברליות בעולם המערבי, ולא יהיה צורך אשרור של יועץ משפטי או שופט וכדומה לזה.
5. התובע הכללי- ראש התביעה הכללית מטעם המדינה (פרקליטות המדינה)- הוא חייב ליהות עצמאי ובלתי תלוי מהממשלה ומהכנסת ומהמערכת המשפט וכדומה.
מה דעתכם❓️
הכי הרבה הצבעות